poniedziałek, 26 października 2015

Batoniki fit dla leniwych-bez pieczenia

Jestem typowym leniem.Piec mi się nie chciało,włożyć dużo pracy i czasu też ale ochotę na coś slodkiego i dobrego jak zawsze miałam ochotę.Tak też wzięłam sie za zrobienie batoników fit,których nie trzeba piec! A to chyba fajna wiadomość!
Nie potrzebujemy do nich wiele na dowód przepis;

*8-10 łyżek płatków owsianych (ja dałam mix różnych)
*6-7 łyżek mąki żytniej
*garść rodzynek/żurawiny/orzechów
*1/2 szklanki słonecznika
*6 łyżek miodu
*1/2 łyżeczki cynamonu
*kilka kropel ekstraktu migdałowego lub innego

Przygotowanie:
1.Na  patelni lub w większym i głębszym garze podprażamy płatki owsiane,na złoty kolor, pod koniec słonecznik i podprażamy wszystko jeszcze około 2 minuty.
2.Całość przesypujemy do miski i dodajemy pozostałe składniki czyli żurawinę, rodzynki, ulubione przyprawy
3.Następnie, na patelni podgrzewamy miód, gdy zacznie wrzeć ściągamy szybciutko z gazu  i dodajemy całą zawartość mieszanki, mieszamy dokładnie tak aby wszystkie składniki były pokryte miodem.
4.C
ałość przekładamy do formy(ja użyłam pudełka na posiłki) wyłożonej papierem do pieczenia (chociaż bardziej polecam folie bo do papieru masa przykleja się), dokładnie i mocno dociskać mieszankę, należy zrobić to porządnie
5.Mieszankę wkładamy do lodówki do momentu aż stwardnieje
6.Po wyciągnięciu kroimy na kawałki.



W jednym batoniku(50g):210 kcal

SMACZNEGO!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz